Siirry sisältöön

Lundbergin uusi verkkokauppa on nyt auki!

Ollaanko tämä kesä näin; pitkiä pyörälenkkejä auringonlaskuun?

Ollaanko tämä kesä näin; pitkiä pyörälenkkejä auringonlaskuun?

Tiedättekö sen tunteen, kun hankit itsellesi upean pyörän kaikilla herkuilla. Käyt Velosportissa Bike Fittingissa, valitset varusteet ja vaatteet ja tuntuu, että nyt on saavutettu todellinen unelmatilanne. Nyt tulee unelmien pyöräilykesä!

Kävin fillarin saatuani  heti ajamassa useamman pitkän lenkin ja mietin, etten ollut tuntenut tuollaista vapauden tunnetta sitten nuorimman syntymän. Pyöräilin Suvisaaristoon ja kävin Kivenlahdessa lounaalla. Heräsin aikaisin aamusta, että ehtisin jo aamupäivästä takaisin perheen pariin. Ajattelin että tämä on parasta, mitä voin kesällä tehdä. 

Arki yllättää pyöräilijän

Kutsun itseäni joka vuosi Amazing Race -leskeksi, sillä aviomieheni käy kuukauden ajan juontamassa Suomen kovinta reality-kilpailua ympäri maailmaa. Tällä kertaa kotona ei enää ollut vauvaa täysipäiväisesti, mutta koska yrittäjyyteni ja työmäärä tuplaantui jo pelkästään kevään aikana, ei minulla yhtäkkiä enää ollutkaan kaistaa, saati energiaa pitkille pyörälenkeille. Muutama tunti omaa aikaa päivästä hävisi sähköposteihin, kuvauksiin, lehtihaastatteluihin ja tietysti pienten lasten sairauksien hoitamiseen. Vapauden tunne pyörän päällä hävisi kiireisen arjen keskellä.

Joskus vähemmän onkin enemmän

Koska yksin perheen asioiden hoitaminen ei enää ollut uusi juttu, tiesin mitä kroppa tarvitsee. Aloinkin tehdä viime kuussa enemmän lähipyöräilyä metsään, otin riippumaton mukaan, lähdin neulomaan ja kuuntelemaan linnunlaulua. Huomasin, joskus vähemmän onkin enemmän. Ne lyhyet siirtymät lähikallioille, metsään ja rannalle olivat se henkireikä, mitä vuoden kiireisimpänä kuukautena tarvittiin.

Ensin kuvittelin epäonnistuneeni, enhän ollut pyöräillyt niitä 3-5 tunnin lenkkejä joka viikko niin kuin olin suunnitellut. Mutta sitten tajusin jotain muuta. Olin ehkä vihdoin oppinut kuuntelemaan itseäni. 

Vaihdoin suorittamisen lähipyöräilyyn, riippumattoon ja sykkeiden tasaamiseen juuri silloin, kun piti tehdä kaikkea muuta kuin suorittaa. Ja nyt kun loma vihdoin alkaa, olen täynnä energiaa enkä pelkästään harmaa varjo, kuka suoritti kesäkuun hammasta purren. 

Juhannuksena saatiin perhe taas kokonaiseksi! Pian pakataan auto ja suunnataan mökkeilemään Päijänteen rannalle. 

Pyörä lähtee tietysti mukaan. 

Eli – Ollaanko tämä kesä näin, monipuolisesti pyörän päällä?

Ja hei! Otan mielelläni vastaan ideoita, mihin kaikkialle meidän kannattaa pyöräillä! Niin pääkaupunkiseudulla, kuin Päijänteelläkin!

Palataan!

Marita <3